Reisverslag 1, week 1 - week 7 - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Rick Ouden - WaarBenJij.nu Reisverslag 1, week 1 - week 7 - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Rick Ouden - WaarBenJij.nu

Reisverslag 1, week 1 - week 7

Door: Rick den Ouden

Blijf op de hoogte en volg Rick

19 Maart 2014 | Zuid-Afrika, Pretoria

Naast een goede vlucht en een leuke braai met oud collega’s bij Bedrock Valley in de eerste paar weken is er niet veel speciaal of leuks gebeurd. Na een verkeerd gelopen eerste stage bedrijf, ben ik na twee weken gestart bij VPT-systems, een bedrijf dat GPS tracking solutions maakt voor vee en wild life. Mijn stageopdracht heeft hier echter helemaal niks mee te maken.

Ik ga me namelijk bezig houden met Aquaponics. Dit is het verbouwen van gewassen in combinatie met het kweken van vissen. Op het eerste gezicht lijkt het niet zo bijzonder, maar de poep en ander afval van de vissen word omgezet in voedingsstoffen voor de planten. Ook ga ik proberen om de productie per vierkante meter te verhogen door de hoogte in te kweken.


Na een eerste weekje stage wat research gedaan te hebben, zijn we donderdag avond 20 februari richting de dragensbergen gereden. Een zeer grote bergketen in het oosten van Zuid Afrika. Hier hebben we 3 nachten bij de Amphitheatre backpackers overnacht. Een leuke backpackers, waar we na een zeer lange reis over, onder andere een 40km lange weg vol met potholes, om ongeveer 11 uur aankwamen. Dat weekend hebben we ongeveer 15 uur gehiked door de bergen bij Centinal Peak met de grootste waterval van Afrika, door de heuvels en bossen tijdens de Rainbow Gorge hike bij Cathedral Peak en nog eens een poos door de “heuvels” in Lesotho gelopen. Hier hebben we nog traditioneel gebrouwen bier gedronken en een paar rots beschilderingen gezien.

Terug op mijn stage is het ontwerp voor het prototype nu af. Na een paar tegenslagen weten we hoe en wat we gaan testen. Het is nu nog een kwestie van het zoeken naar de juiste spullen en het bouwen.

Na weer twee weken gewerkt te hebben, zijn we vrijdag ochtend om 4 uur naar Port Shepstone vertrokken. Een plaatsje ongeveer 7 uur rijden vanaf pretoria aan de oostkust van Zuid Afrika. Mooie stranden, wilde zoute zee en een gezellig warme backpackers. Daar waren we wel aan toe na twee weken non-stop regen te hebben gehad. Vrijdag hebben we de rest van de dag op het strand doorgebracht, waarna er voor ons heerlijk werd gebraaid. Die avond kwam er ook een wereldberoemde djembey speler langs, die samen met ons een leuke show heeft gegeven.

De volgende dag zijn we naar Lake Eland gegaan. Het was eigenlijk de bedoeling om The Big Swing te doen, maar wegens een ongeval met een collega de week ervoor waren ze dicht. Bij Lake Eland zijn we tussen de dieren door naar een grot en Suspension Bridge gereden. Wat een fantastisch uitzicht ook weer. In hetzelfde park was ook de langste zipline ter wereld. 4.6km lang, met 16 lijnen. Waarvan de langste 680 meter was en je met ongeveer 100 km/h overheen glee. Het leuke was dat je niet mocht afremmen omdat je anders de overkant niet zou halen. Alleen was er op die dag geen plek meer, dus besloten we het de volgende dag voor we weer naar huis gingen maar te doen. Ik moet zeggen dat ik hem vooraf een beetje kneep, maar toen we de eerste af waren wist ik dat het geweldig zou worden.

Weer terug en bijgekomen van een weekendje Port Shepstone zijn we weer bezig met stage. Deze week heb ik nog een ander opdrachtje gekregen. VPT is bezig met het ontwerpen van een tracking halsband voor wild life. Omdat ze een klant beloofd hadden er een te maken, en zij er zelf geen tijd voor hadden werd ik op dit klusje gezet. Met een stuk transport band ben ik gaan werken om er sleuven in te maken voor de bedrading. Die erin gedaan en de band netjes geprobeerd af te werken. En ik moet zeggen het ziet er goed uit.

Na de meeting met de klant maandag de 17e is de halsband goed gekeurd en meegenomen voor tests op de ranch. Nu zijn we alweer bezig met het plannen van het volgende uitje. Wordt het Mozambique of gaan we toch naar St. Lucia. Je zult het in het volgende reisverslag merken.

  • 20 Maart 2014 - 20:32

    Marion Meijs:

    Hoi Rick. Leuk hoor om dit alles te lezen. We wensen je nog heel veel succes en plezier .

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rick

Heey, Welkom op mijn profiel. Hier kun je mijn belevenissen tijdens mijn stage in Pretoria, Zuid Afrika, lezen en zien. Ik hoop dat het interessant is. Veel plezier, Rick

Actief sinds 13 Maart 2014
Verslag gelezen: 247
Totaal aantal bezoekers 1874

Voorgaande reizen:

29 Januari 2014 - 26 Juli 2014

Eerste stage Zuid Afrika

Landen bezocht: